środa, 13 listopada 2013

Konkurs języka angielskiego

Przypominam, że 22 listopada 2013 roku w naszej szkole odbędzie się ogólnopolski konkurs języka angielskiego EDI :)

Zakres tematyczny - PINGWIN


Poziom I - Klasa IV i V
1. Gramatyka:
  • zakres materiału dla poziomu I oraz:
  • zaimki osobowe i przymiotniki dzierżawcze,
  • liczba mnoga rzeczowników,
  • czasownik "to be", "have got", "can",
  • zaimki wskazujące "this/that; these/those",
  • konstrukcje: "there is/isn't", "there are/aren't",
  • przyimki czasu i miejsca,
  • liczebniki główne od 1 - 100,
  • pytajniki: where, who, when, what, how,
  • pytania ogólne i krótkie odpowiedzi: yes/no,
  • czasowniki: like, love, hate, want, live,
  • zdania pytające, przeczące i oznajmujące w czasie present simple,
  • rodzajnik nieokreślony "a/an" i określony "the",
  • zaimki dzierżawcze i osobowe w formie dopełnienia,
  • liczebniki główne i porządkowe,
  • czasy teraźniejsze: Present simple i Present continuous,
  • some i any,
  • przysłówki częstotliwości, pozycja przysłówka w zdaniu,
  • forma dzierżawcza: saxon genitive,
  • tworzenie pytań ogólnych i szczegółowych,
  • pytajniki: which, whose, why,
  • czas Past simple.



2. Funkcje językowe i słownictwo:
  • pozdrawianie, przedstawianie się,
  • wskazywanie przedmiotów,
  • wiek i miejsce zamieszkania, dane personalne,
  • kolory,
  • zwierzęta dzikie i domowe,
  • zegar, dni tygodnia; nazwy miesięcy i pór roku,
  • przedmioty niezbędne w szkole, klasa szkolna,
  • nazwy pomieszczeń w mieszkaniu i domu,
  • spędzanie wolnego czasu, wakacje,
  • rodzina,
  • owoce,
  • mój pokój, meble,
  • moje ulubione ..........,
  • duże liczby,
  • zajęcia w wolnym czasie, hobby i zainteresowania,
  • części ciała i ubrania,
  • przedmioty w klasie,
  • codzienne czynności, obowiązki domowe,
  • cechy wyglądu człowieka: wzrost, fryzura, oczy,
  • pogoda i zjawiska atmosferyczne,
  • jedzenie: owoce i warzywa,
  • nazwy posiłków,
  • kraje, narodowości i języki,
  • typowe miejsca w mieście i na wsi.




Poziom II- Klasa VI
1. Gramatyka:
  • zakres materiału dla poziomu I oraz:
  • czasy gramatyczne: Future simple i "going to" i Present simple dla przyszłości,
  • porównanie czasów: Present simple i Present continuous,
  • czas Past continuous, Present perfect,
  • porównanie czasów: Past simple i Past continuous,
  • porównanie czasów: Past simple Present perfect i Present simple,
  • nieregularna liczba mnoga rzeczowników,
  • stopień wyższy i najwyższy przymiotnika, porównania z as ...... as,
  • rzeczowniki policzalne i niepoliczalne,
  • "many/much, some/any/no", (a) few/(a) little, a lot of,
  • pytania: "How much?", "How many?",
  • czasownik "have", "have to" i "have got",
  • czasowniki modalne: "can; must; should, would, must, shall",
  • liczebniki porządkowe,
  • tryb rozkazujący,
  • czasowniki modalne: "could,  may, might",
  • some/any/no/every + thing, body, one, where,
  • zdania czasowe,
  • zdania warunkowe I  typu,
  • tworzenie przysłówków i ich pozycja w zdaniu,
  • podstawowe "phrasal verbs",
  • czasowniki "have, go, come",
  • przymiotniki i przysłówki; przymiotniki o przeciwnym znaczeniu.


2. Funkcje językowe i słownictwo:
  • zakres materiału dla poziomu I oraz:
  • podróżowanie, wakacje,
  • praca, zawody i czynności z nimi związane,
  • opis wyglądu i osobowości człowieka,
  • uczucia i emocje,
  • wyrażanie opinii, planów, zamiarów,
  • jedzenie i jego składniki, sposób przygotowania,
  • technologie informacyjne, komputery,
  • zdrowie, choroby, ich objawy i leczenie, wypadki,
  • pogoda, krajobrazy,
  • spędzanie wolnego czasu,
  • prośba o pozwolenie, odmowa, dawanie pozwolenia,
  • szukanie i pytanie o informację,
  • porównywanie rzeczy,
  • hobby i zainteresowania,
  • daty,
  • grzeczne prośby i propozycje,
  • przedmioty szkolne,
  • praca człowieka, zawody,
  • żywność i napoje, tradycyjne jedzenie,
  • ceny; pieniądze brytyjskie i amerykańskie, sklepy i zakupy,
  • charakterystyczne miejsca w mieście,
  • sporty, umiejętności sportowe i wydarzenia sportowe,
  • plany na przyszłość,
  • różne formy transportu,
  • zdolności i umiejętności,
  • instruowanie i wydawanie poleceń.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz